Better to write for yourself and have no public,
than to write for the public and have no self
-Cyril Connolly-

Tuesday, August 9, 2011

Aku kejam? Tak. Dunia ni yang kejam.

Semalam. Aku bagi surat chenta dekat head dept. Kau kenapa nak buat muka bersalah? Hati dah kental. Sengih-sengih. Serius aku rase dah macam kerang busuk. Mulut tak boleh kata. Tangan je bergerak. Kental-kental hati aku pun. Bila berlaku kejam, sampai ke hati ni? Tak. Sebab tu aku tak boleh kata. Mulut ni payah nak menipu. Kalau menipu pun..... muka akan cakap lain. Kalau muka pun tipu...action akan cakap lain... Kalau action pun tipu...hati pun akan akan cakap lain.. Meaning cry la der. So, baik aku diam dari menipu.

Aku tahu. Tak patut aku tarik diri sekarang especially student lagi 2 bulan nak exam. Kelas baru start. Tapi nak buat macamana? Aku dah takde hati lagi nak mengadap mereka. Tidak adil bagi mereka. Tidak ikhlas aku mengajar. Tidak berkat ilmu kelak. Merana badan.

Janganla macam tu.. Buat baik kan dibalas baik....

Ah. Kau fikir aku budak kecil yang bersih suci lagi?Aku pernah mempercayai itu semua. Namun, sejak aku melangkah kaki keluar dari rumahku syurgaku,.. Sejak aku sedar dunia tidak seindah yang disangka kan.. Buat baik dibalas baik? No such thing mannn.... Tuhan yang membalas. Tapi apa yang manusia balas??? Lu pk la sendiri.

Baik. Memang aku tipu. Aku tipu alasan. Maaf la ye. Bagus ape. Aku merendah diri.

So, naik cuti raya ni... New environment. New mission. Totally new student and clique.

Akan ku rindu kau-kau semua. Kamu orang best sebenarnya. Sempoi. Suka. Ape pun. Bukan nya aku pergi London. Mahupun turun balik Johor. Sini juga aku. Panggil je aku. Akan ku datang.

0 chiLLin':

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...