Better to write for yourself and have no public,
than to write for the public and have no self
-Cyril Connolly-

Saturday, September 14, 2013

Rokok vs Perokok

Persoalan yang kau aju sama ada aku suka dengan orang yang hisap rokok taupun tidak adalah soalan yang subjektif bagi aku.

Rokok bukanlah satu faktor untuk aku suka atau tidak pada seseorang. Aku bukan la suka seseorang itu atau benci dia sebab rokok. Takde pasal lah. Its just happen that dia merokok ataupun tidak.

Tapi kalau kau tanye aku suka rokok atau tidak, haruslah tidak.
Orang yang hisap rokok?

It takes more than one instrument to made a band. Macam tu jugalah aku bukanlah menilai seseorang itu melalui kegiatan rokok. Kalau dah dia orangnye, tetibe dia merokok la pulak takkan aku nak cakap, 'awak rokok, kita break.' Der, kau pk aku ni umo brape seyh. Ibaratnye macam dia akan cakap sama aku, 'awak minum teh halia, kita break'. oh, since aku addicted to teh halia. Get it?

Saya tak marah dan tak kecil pun hati saya ni awak nak merokok. Go ahead. Cume saya minta nak smoke tu jauh2 sikit la. Nak hembus jangan depan orang la. Tak minta pun awak nak berhenti dan2 macam tu. Saya tau effect dia kalau berenti dan2. Bahaye tu...

Kalau nak berhenti baguslah. Cuma jangan jadikan saya penyebab awak nak berhenti. Saya faham awak nak motivasi. Saya boleh tolong. Tapi jadikan kepentingan diri awak sebagai sebab utama nak berhenti rokok ni. Pentingkan kesihatan diri daripada meletakkan orang lain yang tak pasti sebagai sebab utama. Nanti sendiri yang makan diri.

Lagi satu, ayat kau 'awaklah sebab kenapa saya rase nak berhenti rokok', ak rase sangat lame. aiyooo the lamest pickup line. Kau cakap macm tu lagi la aku rase kau ni tipikal. Kalau orang lain gerenti cair ooooh. haha.

Ape pun, all the best usaha tu. jangan ibarat melepaskan batuk di tangga.
Photobucket


0 chiLLin':

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...