Better to write for yourself and have no public,
than to write for the public and have no self
-Cyril Connolly-

Wednesday, July 23, 2014

Aku tak sekuat mana

Ya Allah.

Jangan lah Engkau biarkan aku berkasih-kasihan pada yg tidak halal bagiku.

Aku takut.
Aku takut aku alpa.
Aku takut aku meninggalkan Mu lagi.
Aku takut aku melangkau batas pergaulan, dan
Aku takut menghampiri zina.

Cukup.
Cukuplah dosa2 yang telah aku lakukan sebelum ini.
Cukuplah aku berlaku kejam pada diri ini.

Ya Rabbi.

Kau lindungilah hambaMu yang hina ini dari dosa2 ku yang lalu. dan janganlah Kau palingkan hatiku sesudah Kau berikan ku petunjuk.

Jangan. Jangan dekat dengan aku. Bukan kerana aku rasa tidak selamat bila berdua, ini kerana bila berdua akan ada yang ketiga.
Dan aku tahu aku tak sekuat mana.

0 chiLLin':

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...