Better to write for yourself and have no public,
than to write for the public and have no self
-Cyril Connolly-

Saturday, July 19, 2014

Kemiskinan apekah ?

Mungkin benar kata kau, yang aku tak pernah merasa susah. Meskipun aku tak pasti tahap kemiskinan yang kau katakan itu.

Aku tak kisah la kalau kau nak ditch aku pasal aku tak pernah susah macam yang kau kate.

Tapi.

Being ’susah’ bak hang macam kau kate, tak memberi lesen bagi kau menggunakan duit orang lain untuk dilaburkan dalam saham hiburan kau.

Alasan.

Aku diam bukan sebab aku kesiankan kau. Sebab. Kalau aku bukak mulut, aku akan katekan yang kau ni memang bangang abadi 7 keturunan (kenape 7 aku pun tak tahu).

So, daripada aku jatuhkan sumpah seranah. baik diam. dan tulis.

thanks bg inspirasi untuk menulis, badigol.

0 chiLLin':

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...