Better to write for yourself and have no public,
than to write for the public and have no self
-Cyril Connolly-

Sunday, October 16, 2011

Aku baca Novel. Kau ade?

Aku baca novel. Macam tak percaya je kan.. Semua ni thanks to Nana, introduce aku pada novel Ramlee Awang Murshid, Bagaikan Puteri dikala aku terdetik untuk melakukan dosa yang besar amat; bunuh diri. Kenapa? Sebab aku fail paper chemistry. HAHAHA. Gelak la. Paper Chemistry aku tak pernah jatuh C tiba-tiba fail menyebabkan pointer aku jatuh 2. KAU RASE?? Serius aku tak kan pernah lupa rase kegagalan itu. 
Ah whatever.

Aku yang tak pernah terdetik untuk pegang novel boleh suka terus. Ramlee Awang Murshid sahaja. Aku terpikat dengan bahasa zaman abad ke-15. Zaman hang2 semua tu la.. Serius kalaula aku hidup zaman tu... Cantik bahasa tak tertanding bahasa zaman sekarang yang rosak, tak romantik malah terasa kekurang ajaran lagi. No wonder la kan zaman tu bahasa melayu diiktiraf seluruh dunia.. Ape? Lingua Franca eh? Aku ni sejarah fail. So kalau kau tipu aku Hang Tuah ngan Hang Jebat tu adik beradik pun aku percaya.. Ha.Ha.Ha..

Tapi memang serius best. Tak rugi baca bagi sesiape yang memang tak minat novel melayu di luar sana (seperti aku). 

0 chiLLin':

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...