Better to write for yourself and have no public,
than to write for the public and have no self
-Cyril Connolly-

Sunday, October 16, 2011

Sakit Jiwa.

Satu penyakit yang tidak pasti penawarnya, mahupun pencetusnya. Penyakit ape? Penyakit tidak boleh rapat yang rapat dengan orang lain. Termasuklah kawan baik sendiri. Tak pernah perasan benda ni sampai lah kawan baik tegur. Then bila tenung, teringat, rewind balik memories.. Barula nampak penyakit ni..

Tak tahu la saya nak buat macamana lagi. Saya boleh berkawan. Baik tak baik semua saya boleh. Tapi saya sukar nak berkongsi secara lebih dalam (in depth orang puteh kate?).. Secara surface saja yang saya boleh berkongsi. Saya tak tahu. Dan tolong la jangan paksa saya untuk buka(open) diri saya.Setiap kali ada yang lakukan begitu, saya akan lari dari mereka. Berdiam diri. Lost contact. Takut. Terlebih kebergantungan. Takut terlupa bagaimana untuk berdikari. 

Termasuklah awak. Jangan paksa saya. Cukup ape yang saya dah beritahu awak. Cukup ape yang awak nampak dan tahu. Jangan paksa saya untuk berkongsi segalanya dengan awak. Saya faham tujuan awak. Tapi ianya mustahil. Kalau awak masih tak berpuas hati, feel free to go. Saya tak pernah suruh, paksa awak tunggu. 

Mungkin saya masih belum ketemukan faktor X yang boleh mengubah diri saya...

1 chiLLin':

Cik Berry said...

kalo tak penah cuba..cmne nak tau...ingat satu jer...Minda kita sebenarnya yg mengawal perlakuan & perbuatan kita...think +ve.
Allah s.w.t xkan mengubah nasib sesuatu kaum..melainkan mereka sendiri yang berubah...renung2kan dan selamat beramal...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...