Better to write for yourself and have no public,
than to write for the public and have no self
-Cyril Connolly-

Tuesday, February 7, 2012

Minggu lalu.

Sabtu. Ahad. Isnin.

Meronggeng bercuti bersama keluarga di... Damai Laut Country Golf Resort. Ini kot nama penuh dia. Tah. Lokasi: Lumut, Perak. Bertolak jam 10 pagi. Sampai... tah ade aku kesah? Sampai2.. tido weyh!

Pertama kali aku masuk... mangai. Dalam kepala otak aku, kalau hantar students praktikal kat sini mau nangis diorang. HAHAHA (gelak jahat). Pelusuk kampung pun tak dalam macam tu kot. Jalan bahaya cam genting tak nak pulak kan.

Signboard pertama masuk; BONGGOL SEPANJANG JALAN.
DAFUQ??
Memang takla. Gimik semata signboard tu. Tapi sia gak suspen k. Jalan kampung habis. Serius adventure. ahaha. Tatkala itu terdetik untuk memiliki PAJERO tak pun JEEP sebijik. lol. Angan tak sudah la kau. Ok. Tapi memang serius jauh giler dr bandar. Takde transport jangan masuk. Minyak kelip2 pun jgn masuk. Tak keluar la kau nanti. Tapi memang best untuk lari dr kesibukan kota. Hah!. Ape pun, KFC tetap ade. *tibe-tibe.*

Kat sane... buat ape je dol. Biasa la generasi baby-boomers. Leisure-based la dude. Maksudnye, takde unsur-unsur terkezut mahupun yang boleh membuatkan jantung anda berdegup lebih laju. Dalam bahasa saintifiknye, tiada rembesan hormon adrenalin. Langsung. Mannn... B to the O to the R to the I to the N to the n to the G. Heishh tak baik betul. Takpe. family punyer pasal Gua okay.

Balik, kami menuju utara (Taiping) pastu masuk hiway. Sesaje je. Disadvantage konvoi dengan family adalah super la lembap. Alasan; takut tercicir. Dafuq? Sabar, nadiah. Sabar. Ok. Im cool. Rehat dan rekreasi di Sg Perak. One of the nicest R&R i ever been to. Beli la ape yg patuut.  Teringat insiden bas rosak time trip to Langkawi tempoh hari. Sia. Not a nice memory though.

Sampai rumah dengan selamatnya. Ape pun malam masih muda. Keluar p Bukit Jelutong tengok movie pukul 11 malam (new MBO) cerita Sumpahan Kum KUm. Sumpah bahaya untuk jantung. Malam pulak tu. Sebelah seat kosong pulak tu. Memang takut la kan aku nak drive balik.

Dah. Dah. Aku bosan. Now, aku akan menggunakan gear 5 abiskan silibus tinggal 2 minggu je lagi. Students study week. Aku pergi Gunung Ledang!!! Wooohooo.. hehe.

Lame dah tak jumpe mereka. mesti heart attack diorang bile tau aku jadi pendidik *tgn di bahu. mata ke atas*. LOL.

Kategori Ripleys Believe It Or Not, kowt.


Photobucket

0 chiLLin':

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...