Better to write for yourself and have no public,
than to write for the public and have no self
-Cyril Connolly-

Wednesday, February 9, 2011

Tiramisu.

Saya suka amat dengan Tiramisu. Baik kek, mahupun aiskrim. Kenapa? Sebab tak manis sangat. Dan coffee. My ex-housemate saya pernah bawa balik kek tiramisu 0.5kg straight from her kitchen class. Only slice taken. Dia kata dia salah buat. Salah? Terendam lebih masa dalam Nescafe je. So a little bit more bitter. But bagi saya sedap jeee... Serius i still remember the taste till now. aaa rindu okay.. Secret Recipe pun tak boleh lawan. SR punyer much more creamier. But Hana's... You know, i love coffee so damn mucho. But, berapa lah sangat orang boleh handle kepahitan coffee itu. The sweet taste of the bitterness.


Memang that night, saya dinner makan kek Tiramisu Hana je kut. Kalau boleh saya nak habiskan seorang tapi.... mannerism is what taught by my family. Saya bagi lebih kurang half of the cake *kurang* kat jiran atas rumah. Jauh betul. Sebelah tak kasi. Nak bagi yang atas juga. Bukan saya yang nak okay. Housemate saya yang paksa huhu. Mana taknye.. Bebudak Engine lol. Lagipun diorang dah banyak tolong da. Tolong ingatkan kunci jangan letak luar bagai-bagai *clumsy giler rupernye kami*. Macam biasa la, brutal memang brutal tapi bile tang unknown guys tetibe jadi ayu pulak exhousemate2 kesayangan saya tu. Nak tak nak, saya la kene hantar. Nak menyerahkan kek feveret sedih tau rasa huhu. Dan besoknya, tahu ape mereka balas? 2 bungkus Maggie mee siap belum bukak peket lagi. Terkedu giler kami. Hahaha. Dan.. kami berterusan la tukar-tukar hidangan once in a while sampai la kami checkout. Terima Kasih kat Hana, Tiqah, Bel and Raihan pasal kelas kitchen korang save duit makan kami. Hehe.

Saya bile tenguk Tiramisu dramaTV, saya terkenang diri saya. Saya. semakin saya suka kat seseorang. Semakin jauh saya push dia. Tahu. Tahu.. I should not do that. But i can't help it. Tapi bile scene Dani told Melur yang dia nak marry Tina. Serius sentap kot. Impressive. How Melur can act like nothing? But me? I don't think i can cope it like that.

Aaaaaaa.. Tak nak. Tak nak...!! Get away from me!!! Don't tell me!! Just get lost!!!!

Boleh?


ps: Fail essay lari tajuk.
Photobucket

0 chiLLin':

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...