Better to write for yourself and have no public,
than to write for the public and have no self
-Cyril Connolly-

Thursday, February 10, 2011

Valentine tak Valentine...


Kalau nak tahu, video ni dah berapa kali la lalu kat Wall St. fb saya. Kontroversi? Agak a kut. Ntah. Tapi betul juga. Memang la as a good muslim haram celebrate Valentines Day. Jangan tanya aku hari ape tu. Tak amek tahu k. Pedulik hape aku harga bunga naik kaw-kaw kalah minyak petrol kat pasaran. Takde effect hidup aku pun. Aku lebih suka la kalau orang tu bagi hutan. At least hidup segar-bugar bunga-bunga sekalian. Eh tak. Jangan bagi. Mati kut kat tangan aku. Sudah. Sudah.

Ape yang buat kecoh wall aku sebenarnya start from minit ke 3:23. Statement dia yang mengatakan all kind of maksiat stuffs adalah tradisi Kristian?. Me like; whattaheck mann.. Ape kau racist ke? Nak je aku kata tapi kalau tak kerana aku still respek, aku tak join lah bahan-membahan kau kat fb tuh. Grateful? Whatever. Sekali pun kite tak kenal agama lain, tapi sebagai exstudent national high school yang berbilang kaum, belajar pendidikan islam, moral sesama mestilah kite tahu yang semua agama mengajak umatnya berbuat baik kannnn. Tapi kalau bab agama Ayah Pin tu pulak tak tahula den. Tak pun boleh je belek bible kalau tak percaya. Bukannya haram pun pegang, baca bible tu pun. Tak kerepot pun itu tangan.

Adoyayyyy.. skrip error la kot tuu.. *positive2*.



Photobucket

3 chiLLin':

junsweetheart said...

for me dr kter sambut valentine yg boleh menyimpang akidah lebih baik kiter sambut Maulid/Maulud Nabi S.A.W (hari kelahiran)...sebagai umat NYA sya rasa malu kerana ramai yg lebih pentingkan budaya kristian dr agama ISALAM dan Nabi S.A.W

Belog Atas Empat said...

yela.. celebrate maulidurrasul lagi best kut. Tapi eh baru perasan almost none la cerita pasal maulud nabi kat wall saya. haha ape seyh... dunia..dunia...

junsweetheart said...

sekurang-kurangnya kita ptt ingt tarikh kelahiran Nabi,..sbb di padang mashyar nnt Nabi akan tolong kita bukan valentine tu tp nk buat cmne?ramai lebih pentingkan valentine day dr Nabi sendiri

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...