Better to write for yourself and have no public,
than to write for the public and have no self
-Cyril Connolly-

Wednesday, April 6, 2011

Rasmi sudah.

Semalam secara rasmi memulangkan segala batch, rete bende company segala. Comel baju. Tak rasa sesuai nak macam mana. Ukur baju di badan sendiri. Okay macam tak sesuai pakai di sini. Pergi secara langsung ke HQ. Malas eh nak berdepan dengan staf restauran. Serba-salah tu yang tak boleh blah. Tapi tak tau la langkah kiri ke kanan sekali Manager restauran rajin pula ke HQ pagi tu. Perlu pula kan buat suara sayu macam hape nak psiko orang. Aishhh.. nak letak jawatan pun payah. Serangan psikologi. Amatlah lemah saya punya daya halangan. Ngeks. hahahaha. Whatever.

Kenapa? Tanggungjawab punya la berat. Yes. I know, behind every power there is responsibilities. Semua nak kene jaga kut. Mestilah. Staf okay. Mereka boleh pakai punya orang. Siap ade gila kuasa pun ade. Biasa la... Saya orang baru. Mana nak lawan ngan mereka. Tapi, berat mata memandang berat lagi bahu memikul. Sampai had dah nak sabar-sabar bagai. Penat. Itu belum masuk kertas kerja. Tak apelah. Bukan untuk saya mungkin.

Kini, saya tak tahu dah nak buat ape. Mata dah automatik celik pepagi buta untuk shift pagi. Harus diformat kembali. Tapi kadang-kadang rindu dengan staf-staf. Selalu remind saya. Sebab saya memang selalu lupa pun. Teruk. Teruk. Nak saya singgah TCRS? Tapi saya tak suka nasi ayam. Macamana eh? Oh lupa. Bukan sekadar nasi ayam. LOL. Biar saya beritahu. Curry laksa memang sedap giler. Mana saya tahu? Sudah tugasnya pepagi masa opening kene rasa masakan kari dahulu. Haha. 

Sekarang ni, saya kerjanya keluar meronggeng. Duduk rumah mati kutu tak tahu nak buat ape. Lepak. Lepak. Kadang-kadang en.Ahmad, ex-RM sebab dia juga dah resign, ajak keluar. Haritu baru je pau dia movie. Kat Sunway, hujung minggu pula tu. Haha. Kering tak kering. Tinggal kereta, merempit dengan dia ke Uptown. Tak pernah eh saya buat kerja macam tu. Bila fikir balik, menyesal pula ikut dia. Ish..ish.. Insaf. Insaf.

Besok mungkin I-city pula.

Weyh sila insaf ye cik Nadiah....

0 chiLLin':

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...