Better to write for yourself and have no public,
than to write for the public and have no self
-Cyril Connolly-

Saturday, January 15, 2011

Anda minat?? Oh Saya minat!


Oh saya memang minat yang ini. SE Xperia x10 android. Oh memang giler gempak. Ape beza iphone dengan android? Oh aku tak tahu. Tak berminat nak ambil tahu. Aku bukan pandang itu. Aku, kipas susah mati Sony. Dan, aku telah jatuh dengan cik Xperia ini. Bukan tu aje, aku pun minat juga dengan Samsung. Anycall to be exact. Tapi, harap maaf Anycall tidak menembusi pasaran Malaysia. Okeyh sangat kaciwa.

Anycall Nori

Oh sangat menarik hati, okay. Bukan ini aje, banyak lagi model Anycall yang menarik, tertarik, kau memang da bomb, mannn.. Tapi, mampu idam aje lah. Since Anycall memang tiada di Malaysia, mahupun Southeast Asia. Hanya di Korea, and certain part of China okay. Serius wa nak lu. Memang tak secanggih iphone barat tu. Tapi lu memang unik. Wuwuuuu~

Next one... Minat kopi tak?? Saya minat. Tapi minat-minat pun, saya memang tak sanggup nak minum ini kopi. Anda sanggup? Mahal memang mahal. Tapi mahal macamana pun, murah macamana pun, saya memang tak sanggup.

Kopi Luwak. Pernah dengar? Saya pernah. Masa tengah menjalani latihan perindustrian (skema), ade staff tu minum kopi, so saya tanya kopi ape, n saya dapat guess pun itu kopi. Masa tu lah dia pun bukak la cerita pasal kopi Luwak dia minum kat Indonesia satu ketika dulu...

kopi luwak @ civet coffee
Kopi ni. Yang termahal di dunia. Pasal apa? Pasal.. Nak memproses biji kopi ni bukan gune mesin. Labor intensive, k. Labor manusia mahupun haiwan. Ish3 kesian dol. Tapi kalau kopi itu memang makanan dia nak buat macamana. Terimalah seadanya.

Itulah Luwak, sejenis musang. Nama scientific; Paradoxurus
Hah, itu lah Luwak, pemakan dan pemproses kopi itu. Dan yang bergumpal-gumpal itu dia punya 'ehem-ehem' yang seterusnya dibersihkan dan dikisar menjadi serbuk kopi, the end product. Tak cirit pulak kan Luwak tu makan kopi. Hahaha ayat tak senonoh betul. So, sebab itulah kopi nya mahal..

Anda Mau? Saya tak mo..

Photobucket

6 chiLLin':

Farihin Hadi said...

anycall tu mcm lg lollipop la wehhh.... :D

Belog Atas Empat said...

ha-ah.. tapi itu lg.. anycall lagi banyak model yg comel.. jeles je aku tguk dalam kdrama duh..

Abdul Qaiyum said...

Saye minat iphone....4 punye

Belog Atas Empat said...

saya tahu..:p kenapa tak iphone5 je terus..

Abdul Qaiyum said...

HAhaha...tapi itu...segalanya musnah..skrg mahu tumpu keperluan

Belog Atas Empat said...

ye.. since itu sumer kehendak bukan keperluan kan.. pospone la jgn la terus musnah..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...