Better to write for yourself and have no public,
than to write for the public and have no self
-Cyril Connolly-

Monday, January 24, 2011

Dia + Dia = Mereka

Dia dan dia.
Dua yang berbeza.
Berbeza attitude dan tingkah laku
Tapi fizikal mereka bagaikan cermin.

Confuse. 
Dia dan dia beri rasa yang sama.

Atau hanya satu dia?
Lagi dia? 
Kekeliruan saja kah?

Kerana kecuaian aku
Dia mengejar aku
Padahal aku mengejar dia.
Kejarkah aku?
Tak. Tak mungkin.
Berdiri belakang tiang aje...

Dah la. Tak penat ke..
Aku penat. 
Penat berdiri. 
Dia pun mesti penat kan. 

Aku tahu ape dia rasa.
Penat menanti dia menoleh.
Tapi tak toleh-toleh juga.
Nak buat macam-mana
Jalan mesti kehadapan.
Haruslah kite hanya perasan siapa yang berada di sebelah. 
Itu pun kalau jalan pandang kiri kanan.

Oleh itu.
Kite hentikan permainan ini.
Dah maghrib dah pun.
Nanti kene kawen ngan putera bunian buat naya je.

Untuk dia dan dia.
Sudah masanya menjadi mereka.
Mereka yang pernah aku kenal
Di persimpangan yang lalu.
Diharapkan tidak bertembung lagi di persimpangan yang seterusnya.

See ya..
Eh silap.
Bye.

Photobucket

2 chiLLin':

Abdul Qaiyum said...

berpuisi pula anda...suka2...dan suka saya

Belog Atas Empat said...

puisi apenye.. melanggar segala etika pepuisian.. Ini namanya mereng.. haha

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...