Better to write for yourself and have no public,
than to write for the public and have no self
-Cyril Connolly-

Saturday, January 15, 2011

Hari Semalam..

Tadi.. Sesi mengecheck beg sekolah adik. Saje nak check beg budak terajin kat rumah ni. Balik rumah, tido, bukak buku, p tuisyen, tenguk tv, bukak buku. Rajin tak rajin budak tu. Berbeza amat dengan saya time sekolah dulu. Beg dia.. Terbeliak gak la bijik mata ni tenguk. Mangai, banyak tak banyak buku dia. Ape kau sumbat itu library ke kat dalam beg oii.. Sangat berbeza dengan saya... Beg tak nak besar pulak kan.. Nasib tak guna trolley duh...

beg saya ini macam pada satu ketika dulu
Kecik tak kecik?? Kecik kan? Ape yang saya isi? Oh just pencil case, mesin kira-kira, ngan botol air je duh. Buku semua saya simpan sekolah. Kerja sekolah semua saya buat kat sekolah. Itu pasal la saya tak bawak balik buku. Balik, op coz la ke petang.. Sambil tu boleh usha-usha budak petang.. Cuci mata tenguk budak ragbi. Woot-woot! Ok. Itu tipu. Saya tak minat ragbi mahupun pemainnya. Tapi cuci mata itu fakta ngehehe~.

Kelas saya masa dulu, tak kongsi dengan kelas sesi petang. So boleh la buat rete kelas tu. Mostly saya lah pemegang kunci kelas tu. Since saya memang balik lambat. Paginya pulak. Kena la datang awal. Kerja sekolah belum siap maa... Oh. Kelas kami memang pukul 7 lagi dah penuh attendance. Kadang tu 6.45 lagi dah terang kelas tu. Batak rajin. Pukul 7, semua dah hingar-bingar, 'Weyh siapa dah siap homework weyh, nak copy!!'. Sharing is caring, moto kelas kami. Awww so sweet.. Kan? Selalu cikgu-cikgu pelik dengan kelas kami. Pagi-pagi lagi sudah sangat sunyi. Maksud saya, Semua berada di position masing-masing walaupun kelas pertama belum start lagi. Macam ade guru je kat depan. Padahal, semua dok sibuk copy n paste kerja semalam. Memang terbaik.

Sangat rindu dengan hari semalam. Haihh tenguk adik saya, uniform dia, uh badge sekolah (sama pula tu), bila hantar dia pergi sekolah, terasa baru semalam meninggalkan sekolah itu. Haihhh...


Kenapa la kau masuk sekolah same weyh!!! *saje nak cari gaduh*



Photobucket

0 chiLLin':

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...