Better to write for yourself and have no public,
than to write for the public and have no self
-Cyril Connolly-

Friday, December 3, 2010

Hiccups

Hiccups atau dalam Malay, Sedu. Actually baru lepas tenguk drama Sungkyunkwan Scandal. Ada 1 watak tu bile ade perempuan dalam radar dia je dia akan hiccups. Okey sangat comel.. Tak rugi tenguk cerita ni sebab banyak idioms and bahasa tinggi melangit tak boleh blah. Sakit kepala dibuatnya. haha

Geol Oh, si comel haha
So pasal hiccups ni memang comel kalau tguk org tersedu lagi2 bile org itu sah sah comel haha. Tp sakit nye tak terkate bile kite sendiri mengalaminya. Tak bukan nak kate sendiri comel. 

Since Geol Oh tersedu bile sense perempuan, kire macam allergic la tapi bukan gay haha. Saya pulak boleh dikatakan allergic to bullshit. Satu hari mmg tak sah kalau tak tersedu. Sedap ah gelak. Sakit woo. Memula member2 cakap nak tinggi la tu. Ok fine layan. Kalau da berterusan tu ape kehalnya? Tinggi tak jugak. Paling sangat2 segan bila tersedu dalam kelas. Badan rase macam kene electric shock sbb nak menahannya. Hanya mampu tersenyum je la. Member-member pun dah biasa da. Kadang-kadang tu tengah bergelak dengan member time tu lah tersedu. Macam hape je rase. Oleh kerana selalu tersedu tanpa sebab musabab yang munasabah, mereka membuat konklusi ade orang mengutuk wa sbb tu tersedu. Peh tapi mungkin betul juga wahahaha. Glamorous susah betul fufu pasan pasan..

So, bila saya tersedu of course la kan member member akan memberi pertolongan sebanyak mungkin. Antaranya:
  • Bagi saya air. Ye ini yang biasa nya lah. Susah sebab saya jarang minum.
  • Suruh saya tahan nafas. Berkesan dalam beberapa minit lepas tu tersedu balik.
  • Bagi saya plastic bag suruh bernafas dalam tu. Tak tahu la knape tapi saya try aje.... Tak jalan.
  • Haa yang ni paling best.. Diorang kasi terkejut saya. Dan effective tapi susah nak timing selalunya saya dah jangka. 
Haiihhh.. Macam-macam cara saya try. Tapi kebiasaan nya saya bo layan je. Bawak tido sah tak ingat ape-ape.

Photobucket

6 chiLLin':

Farihin Hadi said...

ok tahniah sebab tenguk cerita yg aku promote ni. secondly, just to remind you: geol oh/ yoo ah in aku punye.. miahahaha...

Belog Atas Empat said...

Eh tidak kami baru declare smalam eh.. trimas sbb ko rekemen.. tanpa kau x kenal kami wahahahaha.. muaaaah Ah in oppa hakhakhak

.ib. said...

hehe... saye bru je nak marathon cite ni... huhuh best2... lagu2 pun best..

btw, bagi saye kalu nk hilang sedu yg paling berkesan, tarik nafas n tahan nafas selame boleh... it works for me al1 the times....

p/s: sye sgt tak suke sedu~

Belog Atas Empat said...

bagus2 tenguk jangan tak tenguk.. sy bg 3.5 star.. hehe
Tulah saya pun tak suke sedu2 rase macam kuceng sesak nafas je haha.. Trimas cadangan anda :)

Unknown said...

ska2 geol-oh.. macho n comel.. 2 in 1.. comel ja bla sedu..

Belog Atas Empat said...

hehe betul. Comel kan dia bile tersedu-sedu.. bila tersedu je kite terus awwwwwww~:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...